fbpx

Ako sa stať virtuálnou asistentkou a pracovať odkiaľkoľvek na svete

Byť virtuálnou asistentkou je skvelá kariérna možnosť, ktorá ponúka flexibilitu, rozmanitosť a rovnováhu medzi pracovným a súkromným životom . V tomto článku diskutujeme o tom, kto sú virtuálne asistentky a ako sa nimi môžete stať aj vy.

Kto je virtuálna asistentka a prečo vôbec toto povolanie existuje si môžete prečítať v tomto článku. Dnes si však povieme, ako sa stať virtuálnou asistentkou aj bez predošlých skúsenosti.

Šesť základných krokov na začatie tejto kariéry, ktorá ponúka úplnú autonómiu, neobmedzený finančný potenciál, škálovateľnosť a časovú flexibilitu a slobodu, sú: 

  1. Identifikujte svoje zručnosti
  2. Rozhodnite sa, aké služby budete ponúkať svojim klientom
  3. Stanovte si ceny vašich služieb
  4. Založte si firmu
  5. Vytvorte si svoju webovú stránku a sociálne siete
  6. Hľadajte si klientov a oslovujte ich

V tomto článku sa pozrieme na každý z týchto krokov podrobnejšie.

1. Identifikujte svoje zručnosti

Prvým krokom k tomu, aby ste sa stali virtuálnou asistentkou, je určiť, či požadované zručnosti virtuálnej asistentky sú vašou silnou stránkou. Medzi najčastejšie zručnosti, ktoré budete potrebovať, patria:

  • Počítačová znalosť: Toto je MUST HAVE. Virtuálne asistentky pracujú online a je nevyhnutné aby ovládali prácu s počítačom. Využívajú na vykonávanie svojich úloh širokú škálu počítačových programov. Musíte mať skúsenosti s internetom, správou e-mailových schránok a používaním cloudovej komunikácie, ako je zdieľanie súborov, správcov hesiel a videokonferencie. Dôležitá je aj odbornosť pri vytváraní dokumentov, súborov a tabuliek.
  • Komunikácia: Vynikajúce verbálne a písomné komunikačné schopnosti sú nevyhnutné pre virtuálne asistentky, aby mohli kontaktovať klientov, prijímať úlohy od klientov a vykonávať množstvo povinností, ako je podpora zákazníkov a vytváranie záznamov.
  • Redakčné schopnosti: Je dôležité odovzdať písomnú prácu, ktorá neobsahuje preklepy a gramatické chyby, takže virtuálne asistentky by mali mať silné redakčné/gramatické schopnosti. Mali by ste byť tiež v pohode s ľahkým prieskumom a písaním dokumentov.
  • Organizácia a riadenie času: Okrem toho, že virtuálne asistentky pomáhajú klientom spravovať si svoj čas dohliadaním na kalendáre, plány a stretnutia a vykonávaním organizačných úloh pre klientov, musia byť zbehlí aj v organizovaní svojich vlastných úloh a riadení vlastného času. Ako virtuálna asistentka môžete prijímať úlohy od viacerých klientov naraz a musíte ich všetky vykonávať efektívne a včas.
Virtuálne asistentky pracujú online, preto počitačové znalosti sú nevyhnutné

2. Rozhodnite sa, aké služby budete ponúkať

Môžete lepšie zacieliť na potenciálnych klientov a získať prácu tým, že budete vopred vedieť, aké úlohy môžete a ste ochotní vykonať. Existujú stovky služieb, ktoré môžete ponúkať ako virtuálna asistentka, ale odporúčam si vybrať len niekoľko, ktoré ponúknete svojim klientom. Prečo? Pretože, keď sa začleníte a naučíte sa niekoľko kľúčových služieb, stanete sa odborníkom a nie všeobecným virtuálnym asistentom.

Ľudia platia viac špecialistovi ako všeobecnej asistentke, takže mi verte, že sa oplatí špecializovať a navyše vám to zabráni zahltiť sa množstvom práce, ktorá vás nebaví.

Na začiatok si môžete vybrať 3 až 5 služieb a uvidíte, ako sa vám s nimi bude dariť. Medzi moje obľúbené služby patria napríklad:

  • Správa sociálnych médií
  • Web dizajn a copywriting
  • Správa e-shopu
  • Tvorba grafiky
  • Zákaznická podpora

Svoje služby môžete kedykoľvek pridávať alebo meniť. Pamätajte, že toto je VAŠA vec a vy si môžete vybrať, čo budete robiť!

Špecializujte sa a pýtajte si viac peňazí. Ako bonus budete robiť iba to, čo vás baví a za vyššiu sumu.

3. Stanovte si ceny vašich služieb

Jednou z výhod práce virtuálnej asistentky je neobmedzený finančný strop. Nikde nie je určené, koľko vám maximálne zplatia klienti za svoje služby. Môže to byť 5€ na hodinu ale môže to byť aj 35€ na hodinu. Toto všetko záleží na vás a na vašich schopnostiach a skúsenostiach. Ak nemáte žiadne predchádzajúce skúsenosti, začnite nižšou čiastkou. Získate tak veľa klientov ale hlavne veľa cenných skúsenosti a postupne budete môcť vašu cenovku dvihnúť vyššie.

Odporúčam vám preskúmať webové stránky a balíky iných virtuálnych asistentiek, aby ste získali predstavu o cene vašich služieb. Ak chcete, vytvorte si cenové balíčky. Napríklad časové. Balík BASIC, MEDIUM a PRO. Kde napríklad BASIC bude obsahovať 20 hodín práce virtuálnej asistentky, MEDIUM 30 hodín a PRO 50 hodín. Klient si tak vie lepšie predstaviť koľko ho budú stáť vaše služby a koľko času mu viete venovať.

Balíčky môžete rozdeliť aj inak ako časovo. Napríklad pri správe sociálnych sietí viete ponúknuť rôznu frekvenciu príspevkov, story alebo aj tvorbu reels a podobne. S balíčkami to nepreháňajte a ideálne ponúkajte maximálne 3 balíčky, aby to nepôsobilo na klienta zbytočne mätúco.

Pri cenotvorbe svojich služieb sa pokúste zamyslieť nad tým, aký chcete, aby bol váš čistý príjem, teda váš príjem po zdanení .

Ak nemáte žiadne predchádzajúce skúsenosti, začnite nižšou čiastkou. Získate tak veľa klientov ale hlavne veľa cenných skúsenosti a postupne budete môcť vašu cenovku dvihnúť vyššie.

4. Založte si firmu

Pri zakladaní podnikania si musíte byť istí, že podniknete správne právne kroky. Musíte sa rozhodnúť, či budete pôsobiť ako živnostník alebo ako spoločnosť s ručením obmedzeným (s.r.o.). 

Pri živnosti môžete viesť jednoduché účtovníctvo alebo dokonca iba daňovú evidenciu. Pri s.r.o. je to už zložitejšie, kde vystupujete ako právnická osoba a musíte účtovať v podvojnom účtovníctve. Na začiatok odporúčam začať ako živnostník, živnosť si viete založiť aj z pohodlia domova a vedenie živnosti je jednoduché a pre virtuálne asistentky postačujúce. Odporúčam si nájsť aj externú účtovníčku, ktorá vám v prípade otázok a nejasností ochotne poradí.

Taktiež budete musieť vystavovať faktúry za svoje služby. S týmto vám ale pomôžu online nástroje. Existuje veľké množstvo aplikácii, ktoré vám vystavia faktúry rýchlo a jednoducho.

Na začiatok odporúčam začať ako živnostník, živnosť si viete založiť aj z pohodlia domova a vedenie živnosti je jednoduché a pre virtuálne asistentky postačujúce. 

5. Vytvorte si svoju webovú stránku a sociálne siete

Niektorí hovoria, že to nie je potrebné, ale ja pevne verím, že pre vašu firmu je veľmi prospešné mať webovú stránku virtuálnej asistentky a profil na sociálnych sieťach.

Podľa môjho názoru tým, že máte webovú stránku, vyzeráte profesionálnejšie a je to skvelý spôsob, ako prezentovať svoje služby. Môžete tiež uviesť svoje balíčky a ceny a nechať klientov, aby vás na internete rýchlo a jednoducho našli.

Sociálne siete sú jedným z najlepších spôsobov marketingu vášho podnikania. Facebook, Instagram, či Linkedin sú platformy, ktoré môžete bezplatne využívať na vyhľadávanie potenciálnych klientov.

Ak máte záujem stať sa virtuálnou asistentkou so zameraním na sociálne siete, toto je ideálny spôsob, ako ukázať svoje schopnosti.

Webová stránka je skvelý spôsob, ako prezentovať svoje služby.

6. Hľadajte si klientov a oslovujte ich

Akonáhle je vaša firma nastavená, je čas začať hľadať klientov. Na prvý pohľad sa to môže zdať skľučujúce, ale s praxou sa to zjednoduší. Obrovská časť učenia sa, ako sa stať virtuálnou asistentkou, je naučiť sa nájsť klientov.

Môžete začať tým, že oznámite svoju novú firmu na svojich osobných profiloch sociálnych sietí a pozvete svojich priateľov a rodinu na vašu novú webovú stránku. Budete prekvapené, koľko vašich priateľov a známych potrebujú práve vaše služby.

Potenciálnych klientov môžete osloviť lokálnym alebo online kontaktovaním malých podnikov. Populárnym spôsobom, ako získať klientov, je studený e-mail alebo správa, čo znamená, že kontaktujete firmy prostredníctvom e-mailu alebo správou, aby ste sa im predstavili a ponúkli im svoje služby.

Pracovné miesta virtuálnych asistentiek nájdete aj na stránkach ako UpworkIndeed alebo slovenský jaspravim. Väčšinou si tieto portály berú províziu, ale na získanie skúsenosti a nájdenie prvých klientov je to ideálna voľba.

Pri rozbiehaní podnikania hľadajte príležitosti všade, kam idete. Nikdy neviete, kto bude potrebovať vaše služby, buďte hrdé na vašu novú firmu a vyhľadávajte potenciálnych klientov vždy, keď sa naskytne príležitosť.

Pri rozbiehaní podnikania hľadajte príležitosti všade, kam idete. Nikdy neviete, kto bude potrebovať vaše služby, buďte hrdé na vašu novú firmu a vyhľadávajte potenciálnych klientov vždy, keď sa naskytne príležitosť.

TIP: Absolvujte Kurz virtuálnej asistentky a začite úspešne podnikať už za 7 týždňov

Ak viete ovládať počítač, vyznáte sa v online svete a ste človekom, ktorý sa rád učí nové veci a chce žiť slobodne, práca virtuálnej asistentky je pre vás. Sama som pred pár rokmi objavila čaro života virtuálnej asistentky a odvtedy som proste zamilovaná do tejto práce. Začiatky však neboli jednoduché a všetko som sa musela naučiť sama. Vy však máte skvelú príležitosť naučiť sa to všetko za 7 týždňov a rovno začať úspešne podnikať ako virtuálna asistentka. Nemusíte robiť chyby a omyly a učiť sa na nich ako som to robila ja.

Zdokumentovala som každý jeden krok, ktorý som od začiatku svojej kariéry urobila, všetko som rozdelila do 7 týždňov a vytvorila STEP-BY-STEP BIZNIS PLÁN. Jednoducho som zhrnula všetky zručnosti, ktoré potrebujete na to, aby ste sa mohli živiť slobodne ako virtuálka.

Komentáre