Meta Ads Mastery - Ako spustiť reklamu na FB/IG

V tomto nadstavbovom programe sa naučíš všetko o reklame na sociálnych sieťach. Bežný social media manager, ktorý iba tvorí obsah a spravuje sociálne siete, si môže za svoje služby pýtať oveľa menej, než profi social media manager, ktorý vie klientovi popri tvorbe obsahu ponúknuť aj správu reklamného účtu a vytvoriť preňho reklamu, ktorá mu prináša nových zákazníkov. Poďme sa teda pozrieť na to, ako platená reklama na sociálnych sieťach funguje, naučíš sa spustiť si reklamu aj pre seba a ukážeme si aj to, koľko si za toto pýtať.

UPOZORNENIE: Lekcie nižšie ti odporúčame začať sledovať až po tom, čo si pozrieš všetky videá v Social Media Academy až po lekciu č. 3 v module č. 2. Budeme totiž nadväzovať na tento obsah a bude lepšie, ak ideš pekne krok po kroku. 🙂

Lekcia 1 - Úvod do Meta reklamy a ako to celé funguje

V úvodom videu sa dostaneme do sveta platenej reklamy na sociálnych sieťach. Ukážeme si, ako to celé funguje, ale povieme si aj praktické príklady, koľko taká reklama stojí, ako nad reklamou premýšľať a čo od nej očakávať.

MATERIÁLY K VIDEU Č. 1 NA STIAHNUTIE:

Lekcia 2 - Nastavenie Meta Business Managera

Pred tým, než začneme tvoriť reklamy, si potrebujeme založiť reklamný účet na FB, cez ktorý budeme reklamu riadiť a kontrolovať. V tomto videu si preto ukážeme technické nevyhnutnosti, ktoré potrebuješ ovládať. Ukážeme si aj postup, ako získať prístup do reklamného účtu tvojho klienta, ktorému budeš reklamy nastavovať.

ODKAZY SPOMENUTÉ VO VIDEU:

MATERIÁLY K VIDEU Č. 1 NA STIAHNUTIE:

  • Návod, ako udeliť prístup k FB účtu SK

    Tento návod pošli tvojmu klientovi, aby tvoj klient vedel, ako ti správne nazdieľať prístupy, ktoré potrebuješ. Pred odoslaním si do tohto dokumentu doplň svoje Business ID.

  • Návod, ako udeliť prístup k FB účtu CZ

    Tento návod pošli tvojmu klientovi, aby tvoj klient vedel, ako ti správne nazdieľať prístupy, ktoré potrebuješ. Pred odoslaním si do tohto dokumentu doplň svoje Business ID.


Zoznam úloh, ktoré potrebuješ mať splnené, než sa pustíš na ďalšie video nižšie:

Lekcia 3 - Ako zvoliť správny typ kampane (Lead kampaň)

To, aký typ kampane si na začiatku tvorby reklamy zvolíš, sa s ťebou bude ťakať už celý čas a nebudeš to môcť zmeniť. Je preto dôležité pochopiť, aké typy kampaní/reklám nám FB umožňuje spustiť a ako vždy vybrať tú vhodnú s ohľadom na náš cieľ, či produkt/službu, ktorú propagujeme.

MATERIÁLY K VIDEU Č. 3 NA STIAHNUTIE:


Zoznam úloh, ktoré potrebuješ mať splnené, než sa pustíš na ďalšie video nižšie:

Lekcia 4 - Cielenie reklamy a nastavenie Ad setov (Lead kampaň)

50% úspechu reklamy predstavuje cielenie. Inými slovami povedané, komu sa naša reklama bude zobrazovať a či dané publikum naše produkty/služby zaujímajú. Ukážeme si aj to, ako správne nastaviť budget a kde by sa naša reklama mala zobrazovať.


Zoznam úloh, ktoré potrebuješ mať splnené, než sa pustíš na ďalšie video nižšie:

Lekcia 5 - Vytvorenie reklám, grafika a reklamné texty (Lead kampaň)

50% úspechu je cielenie reklamy, zvyšných 50% úspechu je to, ako reklama vyzerá. Či je zaujímavá, či ľudí motivuje kliknúť na ňu, či nadpis zachytí pozornosť, či človek reklamu neprehliadne... V tejto lekcii si ukážeme, ako vytvoriť vizuálne zaujímavú reklamu, na ktorú bude klikať veľa ľudí a ktorá nám prinesie veľa predajov.

ODKAZY SPOMENUTÉ VO VIDEU:


Zoznam úloh, ktoré potrebuješ mať splnené, než sa pustíš na ďalšie video nižšie:

Lekcia 6 - Vyhodnotenie reklám a ako čítať štatistiky reklamného účtu

Po tom, čo sme spustili svoju prvú lead kampaň, je po pár dňoch čas pozrieť sa na to, ako sa reklamám darilo, aké výsledky reklamy získali a pozrieme sa aj na to, ako jednotlivé kampane vyhodnocovať.

ODKAZY SPOMENUTÉ VO VIDEU:


Zoznam úloh, ktoré potrebuješ mať splnené, než sa pustíš na ďalšie video nižšie:

Lekcia 7 - Optimalizácia reklám a testovanie reklám

Je na čase ukázať si pokročilé techniky optimalizácie reklám a zlepšiť štatistiky, aby sme z dlhodobého hľadiska získavali vždy lepšie a lepšie výsledky.


Zoznam úloh, ktoré potrebuješ mať splnené, než sa pustíš na ďalšie video nižšie:

Lekcia 8 - Vytvorenie Sales kampane od A po Z + nastavenie pixelu

V predošlých lekciách sme si ukázali, ako vytvoriť Lead kampaň, ktorá ti prináša kontakty na potenciálnych zákazníkov. Teraz celý proces zopakujeme, no pre zmenu si vytvoríme Sales (predajnú) kampaň, ktorú budeš v praxi tvoriť najčastejšie. Ukážeme si, ako prepojiť FB reklamný účet s webom, ako nastaviť pixel, meranie konverzií a zakončíme to vytvorením rôznych reklám.

Lekcia 9 - Remarketing alebo ako dostať zákazníka späť na web

Remarketing je skvelý spôsob, ako na web vrátiť niekoho, kto tam nenakúpil. Ukážeme si, ako takúto kampaň spustiť od A po Z.


Zoznam úloh, ktoré potrebuješ mať splnené, než sa pustíš na ďalšie video nižšie:

Lekcia 10 - Záver + úprava cenníka a portfólia

Teraz, keď už ovládaš nevyhnutné základy na to, aby si mohol/a spravovať reklamné kampane klientom, je čas získať prvých klientov a ponúkať im okrem správy sociálnych sietí aj tvorbu reklamných kampaní. V tejto lekcii si zhrnieme, čo všetko potrebuješ upraviť.

ODKAZY SPOMENUTÉ VO VIDEU:


Zoznam úloh, ktoré potrebuješ mať splnené, než sa pustíš na ďalšie video nižšie:

UPOZORNENIE: Celý obsah nachádzajúci sa na tejto stránke je chránený autorským zákonom a šírenie akejkoľvek časti obsahu bez súhlasu autora je prísne zakázané.